Sunday, May 25, 2008

Sigara Yasağı'nın Pazarlama Fiyaskosu!!

Hedef kitleyi anlamak, anlamak, anlamak.... İşte tüm mesele bu...Şairane oldu değil mi?İçimde bir şair, bir yazar, efendime söyliyeyim bir edebiyatçı olduğunu biliyordum zaten. Dışarı çıkarmak bu güne kısmetmiş. Neyse efendim şiirlerimi başka bir zaman yollarım sayfamıza, şimdilik pek çalışkan! hükümetimizin bize kazandırdığı saçma salak yasarlardan birini incelemek istiyorum, elbette pazarlama penceresinden. Sigara yasağını hepimiz biliyoruz malum, halkı ölümden kurtarıyorlar, kamu alanlarında içemiyosun. Kamu alanı nedir, içine tam olarak neler girer şimdi yazarsam sallamış olurum o sebeple ben anladığımı yazayım, artık anca sokakta sigara içebilecek sevgili halkımız. Ne güzel değil mi? Pasif içicilik diye bir şey olmayacak, kimseler akciğer kanseri olmayacak, atmosferimiz pek temiz pek ferah olacak- sanıyor herhalde yasayı çıkaran dahi hükümetimiz. Düşünemedikleri şey ise ekonomimize etkileri ve halkın böyle birşeyi isteyip istemediği daha çok da ihtiyacı olup olmadığı. Şimdi malum meclis pek pazarlama diye yanıp tutuşmuyor, ama tutuşsalar iyi olur çünkü bu meret yasalar dahil herşey için geçerlidir. Yasayı halka benimsetmeniz için, zorlamadan çok pazarlama işinize yarayabilir mesela. Neyse demek istediğim olaya döneyim, bu yasak kıraathanelerde, meyhanelerde, barlarda,restaurantlarda da işleyecek. Nereler buralar?halkın en çok sigara tükettiği yerler. Kahveye gidip sigara kullanmayan kaç kişi vardır? Daha doğrusu sigara içen bir kıraarhane müşterisi bu yasaktan sonra bir daha oraya gider mi? Gitmez... Demek istediğim olay, hedef kitleyi anlamak!!! Bir tüketiciye mal satabilmenin en iyi yolu onu anlayabilmektir. Onun isteklerine ve ihtiyaçlarına göre mal ve hizmet sağlamaktır. Peki meclis halkını anlıyor mu? Hiç sanmıyorum çünkü eğer anlayır olsalardı bu yasağı böyle tasarlamazlardı. Yasanın amacı güzel ama uygulanışı yanlış, çünkü bu kitlenin böyle bir isteği ya da ihtiyacı yoktur. Eğer siz halkı anlayamazsanız, onunla zıt düşerseniz, yasalarınızı da onlara benimsetemezsiniz ve de yasalarınızın bir faydası olmaz. Unutmayın, önce kitlenizi anlamalısınız, pazarlamanın da özü budur bence... Üşenmeyip, zahmet edip okuyan herkese teşekkürler...

No comments: