Saturday, May 24, 2008

Cep Telefonu ve Pazarlama (Nestle)

Cep telefonlarını hayatlarının en önemli noktalarına konuşlandıran gençlere ulaşmayı hedefleyen markalar için mobil mecra her geçen gün önemini arttırıyor. Alınan başarılı sonuçlar tüm markaları kamçılıyor ve birbirinden yaratıcı kampanyalar ortaya çıkıyor. Nestle’nin çikolata ve kahve grubundan iki markasıda önemli başatrılara imza attı. Bu iki ürün Nescafe 3’ü 1 arada ve Crunch. Tamamen 16-25 yaş arası kitleyi hedefleyen iki ürün. Yani cep telefonu ile çok fazla haşır neşir olan yaş aralığı. Nestle’nin 3’ü 1 arada için‘ Mükemmel Karışım’, ‘ Fındık Aşkı eğlendiriyor’ ya da ‘ Fındık aşkı kazandırıyor’ şeklindeki sloganları ile yaptığı reklamlarda sms veya internet aracılığıyla gönderilen şifrelerle hediye kazanın diye reklam yaptılar. Verdikleri hediyeler tek kişiye verilecekten 100 kişiye verilecek şeklinde klasik bir biçimde belirtildi.Ama yaptıkları araştırmalarda 1’ den 100’ e kadar verilen hedşyelerde müşterilerin çıkmıyor ki nasılsa dyerek katılmadıkları ortaya çıktığı için her 10. Kişiye 10 kontör şeklinde katılımı arttırmayı hedeflediler. Crunch’ da da aynı taktik vardı. Crunch’ da tek fark her dakika başı 10, 20, 40 YTL’lik bir para ödülü vardı ve bu para ödülü sms le gelen şifre Garanti bankasının bankamatiğine yazıldığında alınabiliyordu kredi kartına gereksinim duyulmadan. Yani 5 dakika içinde herhangi bir ödül kazanıp kazanamadığını görebiliyorsun. Ayrıca paketten bedava Crunch çıkma ihtimalide vardı. Bugüne kadar çikolata ilk efa yapılan bir olaydı bu paketten bedava çıkma olayı. Yani Nestle’nin Crunch’ı Nescafeden daha çok sattırmak istedikleri apaçık ortaydı. Bu reklamlar promosyonlar sonucu bu iki ürünün yoplam satışı %117 artmıştı. Kazanılan başarı çok fazlaydı ayrıca promosyonlar için geri dönüş %10 u buluyordu. Bu da promosyon dönüşü için elde edilmiş çok büyük bir rakamdı. Ve promosyanlar sms ile katılma olanı %70 mail ile katılma oranı %30. Nestle’nin bu başarılı grafiğindende anlaşılacağı gibi cep telefonları artık günümüzde pazarlama için büyük bir silah. Çünkü eskiden bir çekilişe katılabilmek için posta gönderiliyordu için doldurulmuş form, mektup, 10 tane margarin kağıdı, 20 tane kapak vs. Yani tam bir hamallık haline gelebiliyordu. Fakat şimdi bir yandan aldığın ürünü yerken bir yandan her saniye yanında olan cep telefonu ile bir mesaj gönderilerek katılınabiliniyor. Sonrada yediğin yada kullandığın yiyeceğin kabını, kapağını saklamak zorunda kalmıyor çöpe atıyorsun. Eskiden belki ürünün ambalajındaki promosyon reklamına bakıp ‘ Bak bunu alırsak araba kazanabilirizama şimdi al kullan on tane ambalajı sakla gönder çekiliş tarihini bekle takip et kim uğraşacak biz gene bildiğimiz markayı alalım’ derken şimdi ‘ Bak bu marka şu ödülü veriyormuş hem onu kazanamasak bile dakika başı yada her 10. Kişiye şunu veriyormuş alalım kasadan çıktığımızda açar ambalajı göndeririz şifreyi’ haline dönüyor. Müşteriye bu konudada kolaylık sağlayıp satışları arttırmak mümkün oluyor.

No comments: