Saturday, May 3, 2008

Kokulu Kredi Kartları..




Daha yeni, bu sabah televizyon izlerken, bir reklam dikkatimi çekti. İlk başta anlamadım ne reklamı olduğunu. İzledim. HSBC yeni kredi kartı çıkartmış; Advantage Rouge ve Advantage Black. Düşündüm, herhalde bayanlara ayrı beylere ayrı kampanyalar sunacaklardı. Hemen açtım bilgisayarı, sitesine girdim HSBC’nin şu kartların ne olduğunu öğrenmek için. Hiç beklemediğim bir şeyle karşılaştım. Meğer parfümlü kredi kartı çıkarmışlar. Tabii tahmin edildiği gibi bayanlar ve beyler için ayrı kampanyalar, kolaylıklar güzel olanaklar da sunuyorlar. Advantage Rouge, vanilya ve Hindistan cevizi, Advantage Black lavanta ve tütün kokulu olacakmış. Tasarımı da farklı diğer kartlardan, bu kartların. Hedefleri de yüksek, bu yıl yaklaşık 150 bin kişi. Her banka sürekli çeşitli kartlar çıkararak, her birine birbirinden farklı olanaklar koyarak müşterilere sunuyorlar. HSBC de kokulu kredi kartını çıkartarak Türkiye’de bir ilk yarattı.
Hem bayanlar hem beyler için ortak avantajlarda şöyle: İstanbul, İzmir ve Ankara’daki seçkin restoranlarda, seçkin spor merkezlerinde, seçkin mağaza ve parfümerilerde özel indirim imkanına sahip olmak.
Birde her müşterinin kendi ilgi alanlarına göre ekstra avantajlar sunuyorlarmış. Bu avantajlar hakkında bilgiyi de müşteriler Call Centre yardımıyla alabiliyorlarmış. Bayanlara; Stil danışmanlığı, Newyork ve Milano Outlet Turu, Astroloji danışmanlığı, zayıflama danışmanlığı, yemek kursu, Briç kursu, dergi aboneliği, İstanbul/Ankara/İzmir(Çeşme)/ Bodrum Havaalanı Transferi..
Beylere de benzer avantajlar sunmuşlar; Yelken/dalgıçlık kursu, motosiklet sürücü kursu, Briç kursu, fotoğraf kursu, stil danışmanlığı, dergi aboneliği, İstanbul/Ankara/İzmir(Çeşme)/ Bodrum Havaalanı Transferi..
HSBC iyi, güzel kartlar çıkartmış güzel de kokuyor. Tamam hiçbir problem yok. Bu kartlar 25-45 yaş grubunu yani gençleri ve maceraperestleri hedefliyormuş! Bana çok kısıtlı geldi açıkçası. Şimdi bu sağladıkları olanaklarda işimize yarayacak olanlar olabilir. Belki restoranlar, spor salonları, parfümeriler vs.. onlarla da belli bir kesim ilgilenir. Biraz daha yüksek olan kesim. Diğer avantajlara gelelim; Briç kursu, Newyork, Milano Outlet turu, astroloji danışmanlığı nedir anlamadım. Bu insanların bunlara ihtiyacı var mı gerçekten de ve HSBC insanların bunları kullanabileceklerine inanıyor mu acaba? Yani Türkiye gibi bir ülkede, bu kartın avantajlarından yararlanabilecek olan kesim çok düşük.Umarım yakın zamanda biraz daha ihtiyaca uygun avantajlar çıkarırlar. İlk reklamını izlediğimde dikkatimi çekmişti gerçekten ama ben epey farklı şeyler düşünmüşüm, aslını isterseniz hayal ettiğimden farklı bir şeyle karşılaştım.

1 comment:

Melike Demirbağ Kaplan said...

Kokulu mu? Bazen şirketler yenilik yapacağız diye kantarın topuzunu kaçırıyorlar gibi geliyor bana.