Saturday, May 24, 2008


Algida’nın magnum stratejisi

Aslına bakarsanıs MAGNUM’un yani onu üreten firma olan AlGİDA’nın reklam projelerini çok beğeniyorum,ancak getirdiği starların ürünün önüne geçtiğini hatta üründen çok kendilerinin reklamını yaptını düşünüyorum.Algida firması iki sezondur
gerçekten de dünyaca ünlü starlar getiriyor ülkemize.Bu cidden hem ülkemizin tanınması açısından hem de ürünün pazarlanması açısından çok önemli bir olay. Ancak
özellikle paparazzi denilen medya mensupları sürekli gelen starlarla haber yaptıkları için ürün ikinci hatta üçüncü plana itilmektedir. Bu durumun yanında birde algida firmasının ürünü dağıtımındada sorun yaşadığını görürüm. Eğer bir ürünün reklamını yapacak konumdaysanız o ürünü satmaya hazırsınızdır.Malesef TÜRKİYE deki coğu firmada olduğu gibi Algidanında Türkiye ayağını yöneten yöneticiler dağıtım konusunu çok iyi yapamamakta.ürünün reklamı görsel ve yazılı medyada dönmeye başlasada siz o ürünü satılan yerlerde bulamamaktasınız.Bu durum yapılan onca harcamanın boşuna gittiğini gösterir.Ancak algida bu durumucornetto adlı ürününde yaşamamıştır .Geçen sene algidanın yapmış olduğu bu kampanya “1 cornetto ya diğeri bedava” çok başarılı olmuştur.Hemde ürünün reklamında oynayan oyuncular magnumun reklamlarında oynayan yıldızların yarısı kadar bile ünlü deillerken.Bu nedenle algidanın magnum gibi
algidanın star sınıfındaki bu ürüne uyguladığı stratejiyi yanlış buluyorum.

No comments: