Friday, April 11, 2008

"Sıfır şeker"



Coca-Cola Zero ve Pepsi Max'ın piyasaya sürülmesiyle light kola pazarı %28 büyümüş. Bunda tabi ki yapılan reklamların da etkisi büyük. Sloganlar birbirine benziyor "sıfır şeker, maksimum tat" ve "iki kere iyi". Anlatılmak istenen açık.. Normal kola tadında şekersiz kola. İlk olarak Pepsi Max piyasaya sürüldü güzel de bir reklamla.. Aysun Kayacı ve Aysel Gürel.. Hedef kitleleri light kola içmem diyen erkeklerdi. Bu kesime de Aysun Kayacı ile başarılı bir şekilde ulaştılar. Kısa bir aradan sonra Coca-Cola Zero piyasaya sürüldü, tabi ki daha erkeksi bir tarzla. Yani hedef kitle yine aynı.. Light kola içme alışkanlığı olmayan erkekler. O da aynı şekilde reklamıyla ulaşmak istediği kesimi belli ediyor, vermek istediği mesaj doğru. Malum light ürünleri genelde bayanlar tüketiyor, erkekler de bu ürünleri tüketmeye yanaşmıyor. Amaç kilosunu düşünen beylere de ulaşabilmek. Aynı zamanda bazı tüketiciler Coca-Cola Light'ın tadını sevdiği için tüketiyor fakat bir o kadar tüketici de normal kola tadından vazgeçemiyor. Böylece Coca-Cola Zero ve Pepsi Max çıkartılarak istenilen kesime de ulaşıldı. Light kola'nın tadını sevmeyen ve normal kola'nın kalorisinden şikayet edenlere...
İki ürününde yakın zamanlarda çıkması pazarın hızla büyümesinde etkili oldu. Beni asıl düşündüren ilk Pepsi bu ürünü çıkartmasına rağmen Coca-Cola Zero daha revaçta, herkes Zero'yu konuşuyor, herkes onu tadıyor, her yerde onun reklamları.. Nedeni belli "Coca-Cola". Bir de ilk olarak Coca-Cola bu ürünü piyasaya sürseydi Pepsi'nin vay haline. İşin yoksa "taklitçi" imajını insanların aklından çıkartmayı başar..



2 comments:

Melike Demirbağ Kaplan said...

Zero meselesi aldı başını gitti. Doğal tabii, son zamanların en kapsamlı kampanyası.

Şimdi mesele şu: Madem Zero light kola içmeyenleri hedefliyor, peki bunu yaparken normal kolanın pazarından çalmıyor mu? Çalıyorsa, ve toplamdaki satış rakamında değişen bir şey olmuyorsa, o zaman bu kadar reklam yatırımının ne anlamı var?

serdar said...

bu konu hakkında bi blog yazmayı denedim ama maaleysef coca cola zero'nun satış rakamlarını bulamadım hocam.bu meseleyi ben de çok merak ediyorum ve anlayamıyorum.